Przejdź do treści
A     A     A

Tabor


AUTOBUSY

FOTO MARKA TYP

ILOŚĆ

Autosan M12LF (SANCITY 12LF) 53
   Autosan  Sancity 9LE  20 
Ikarus 280.26 1
  Jelcz M121I4 20
Mercedes - Benz 628 O 530 G CITARO 27
Mercedes - Benz 628 Conecto LF 22
Mercedes - Benz 628 Conecto  G 10
Solaris Urbino 12 19
  Solaris Urbino 15 1
  Solaris Urbino 18 30
Jelcz 272 Mex 1
  Ursus E70110

1

  Solaris Urbino 12 Electric 32
   Ursus CS12LFD 18
  Solaris Urbino 18 Electric 7
  Solaris Urbino 12 Hydrogen 1
Razem 263

 

 

 

Autosan Sancity 9LE

Ilość - 20 szt.

        
 

Autosan SanCity 9LE to pojazd w 60% niskopodłogowy klasy midi, który jest produkowany w Sanockiej fabryce Autosana. Model tego pojazdu uzyskał homologację w drugim kwartale 2009 r. Przy homologacji wprowadzono do obiegu drugą nazwę M09LE SanCity. Oficjalnie pojazd został zaprezentowany 16.09.2009 r. w czasie targów Transexpo w Kielcach. Pod koniec 2010 r. pojazd przeszedł gruntowne zmiany, a mianowicie zastosowano nowy wzór ściany czołowej i tylnej oraz zmieniono oznaczenie modelu na SanCity 9LE. Celem tych zmian była unifikacja stylistyki z większymi autobusami serii Autosan SanCity 12Lx. Pojazdy eksploatowane przez MPK posiadają drzwi w układzie 1-2-0. Wyposażone są w klimatyzację całego pojazdu (kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej) oraz instalację gaśniczą komory silnika. Autobus o długości 8,55 m to pierwszy tej klasy pojazd eksploatowany w barwach MPK Lublin. Jest wyposażony w monitoring oraz automat do sprzedaży biletów, a tapicerka zawiera logo „Lublin miasto inspiracji”. Pojazd może zabrać jednorazowo 17 osób siedzących i 43 stojące.


Autosan M12LF (SANCITY 12LF)

Ilość - 53 szt.

Autosan Sancity 12LF - niskopodłogowy (Low Floor) autobus miejski klasy maxi, które są produkowane seryjnie od 2010 roku przez firmę Autosan w Sanoku. Należy do modułowej rodziny o oznaczeniu kodowym M1xLx. Docelowe plany sprzedaży sięgają 70-100 szt. rocznie oraz 20-30 szt. w pierwszym roku produkcji. Prototyp modelu Autosan Sancity 12LF o wewnętrznym oznaczeniu fabryki Autosan M12LF, który początkowo miał nosić nazwę handlową Autosan M12LF Sancity, powstał w pierwszej połowie 2010 roku na bazie opracowanego wcześniej modelu niskowejściowego Autosan M12LE Sancity. Po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie na targach SilesiaKOMUNIKACJA w Sosnowcu 20 maja 2010 roku. Konstrukcja pojazdu oparta jest na kratownicowej ramie przestrzennej współpracującej ze szkieletem nadwozia wykonanym z rur o przekroju kwadratowym i prostokątnym łączonych za pomocą spawania. Cały szkielet nadwozia budowany jest ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Boczne poszycie zewnętrzne wykonane jest z blachy aluminiowej i tworzyw sztucznych klejonych do szkieletu. Ściany - przednia, tylna i dach, wykonane są z tworzyw sztucznych, natomiast klapy boczne z aluminium. Ściany boczne oraz sufit wnętrza pojazdu przeznaczonego w zależności od konfiguracji do przewozu 96-110 pasażerów z czego 27-41 na fotelach typu Kiel Ideo lub Ster Motyl, wykończone zostały płytami laminowanymi. Podłoga pokryta została wykładziną antypoślizgową. Do napędu początkowo zastosowano silnik Iveco Cursor 78 EEV o mocy maksymalnej 213 kW (290 KM) osiąganej przy 2000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 1100 Nm przy 1080 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z automatycznymi skrzyniami biegów Voith Diwa5 lub ZF Ecolife, które zblokowane są ze zwalniaczem (retarderem). Układ jezdny stanowi zawieszona niezależnie oś przednia ZF RL 75EC oraz tylny most portalowy ZF AV 132/80[4]. Zastosowany został również system elektronicznego sterowania pracą zawieszenia ECAS, który umożliwia wykonanie przyklęku. Instalacja elektryczna oparta jest o szynę CAN, zaś wszystkimi funkcjami steruje komputer pokładowy KIBES 32. Na życzenie odbiorcy może zostać zamontowany m.in. automatyczny system gaśniczy w komorze silnika oraz system zliczania pasażerów.

 
 


 

Ikarus 280.26

Ilość - 1 szt.

Ikarus to przedsiębiorstwo zajmujące się tylko produkcją autobusów. Główną siedzibą i miejscem produkcji jest Budapeszt na Węgrzech. Obecnie należy do koncernu Irisbus. Produkcję rozpoczęto w roku 1972, a zakończono w 2002 r. W Lublinie jedynym i najbardziej popularnym autobusem z fabryki w Budapeszcie jest IKARUS 280.26. Prawie wszystkie wozy były kupowane prosto od producenta, choć niektóre zostały kupione jako autobusy używane. Ikarusy zostały kupione w dwóch partiach. Pierwsza dostawa odbyła się w latach 1982-1985, zaś druga w 1989 r. Do dyspozycji mieszkańców Koziego Grodu były 122 autobusy tego typu. Dziś pozostał jeden przegubowy i jeżdzi na linii turystycznej.

 

 

 

 

 

Jelcz M121I4



Ilość - 20 szt.

Autobusy m-ki Jelcz M121I4 Mastero wyprodukowane w latach 2007/2008. Model ten wszedł do produkcji pod koniec 2007 roku. Zmiany wobec poprzednich M121 dotyczyły wyglądu zewnętrznego, wnętrza, układu napędowego i materiałów konstrukcyjnych. Autobusy posiadają silnik Iveco Tector NEF F4 AE 3682 o mocy 194 kW (264 KM), spełniający normę emisji spalin Euro 4. Wozy wyposażone są w 4-biegową skrzynią biegów Voith D854.5. Pojazdy zostały zakupione od MZA Warszawa, gdzie były eksploatowane od nowości. Autobusy są niskopodłogowe w I i II drzwiach, posiada 104 miejsca, w tym 30 siedzących.

  

 



Merceedes-Benz 628 O 530 G CITARO

Ilość - 27 szt.

Mercedes-Benz Citaro G (litera G oznacza Gelenkbus - wersja przegubowa) Premiera modelu Citaro nastąpiła w roku 1997 podczas konferencji UITP we Frakfurcie i od tego czasu produkowany jest w głównej fabryce koncernu w Mannheim. Citaro zastąpił na linii produkcyjnej bardzo popularny wcześniej model O 405. Po wyprodukowaniu łącznie ponad 15 tysięcy sztuk autobusów miejskich Citaro pierwszej generacji, w 2006 roku zaprezentowano unowocześniony model autobusu drugiej generacji. Wprowadzone zmiany konstrukcyjne dotyczyły przede wszystkim jednostki napędowej oraz zawieszenia i układu kierowniczego. Zmieniono nieznacznie design przedniej ściany wprowadzając przetłoczenie pomiędzy reflektorami. Z tyłu autobusu pojawiła się szyba w zupełnie nowym kształcie przypominającym literę V. Zmieniono również lampy. Odnowiony mercedes Citaro odniósł duży sukces - w samym tylko roku 2007 sprzedano ponad 3200 jego egzemplarzy, a w 2008 roku łączna produkcja modelu od początku produkcji przekroczyła 20 tys. egzemplarzy. Zmodernizowany Citaro otrzymał też prestiżowy tytuł "Bus of the Year 2007".





 

Merceedes-Benz 628 Conecto LF

Ilość - 22 szt.

Produkcję Mercedes-Benz 628 Conecto LF rozpoczęto w 2007 r. w fabryce położonej na terenie Turcji. Różni się od Citaro uboższym wyposażeniem, które ma znaczny wpływ na obniżoną cenę. Autobusy te przeznaczone są na regiony Europy Środkowej oraz Wschodniej. Standardem nie odbiega od współczesnych wymogów. Niska podłoga na całej długości autobusu, silnik umocowany asymetrycznie, w kolumnie wieżowej w tylnej części, spełniający normę czystości spalin Euro 5. Stylistyka nadwozia robi duże wrażenie, na bocznych ścianach poprowadzono wysoko górną linię okien. Producent gwarantuje żywotność pojazdu bez naprawy głównej do 15 lat. Zabudowano kabinę kierowcy stosując ścianki z tworzyw sztucznych oraz z przyciemnionych szyb.


 

Merceedes-Benz 628 Conecto G

Ilość - 10 szt.

Produkcję Mercedes-Benz 628 Conecto G rozpoczęto w 2007 r. w fabryce położonej na terenie Turcji. W autobusach montowane są silniki OM 457 LA.V o pojemności 11 967 dm3, które spełniają normę czystości spalin Euro- 5.


 


  

Solaris Urbino 12

Ilość - 19 szt.

Solaris Urbino 12 to autobus miejski o długości 12 metrów, który zaprojektowany został przez polskich konstruktorów, a do jego budowy wykorzystywane są podzespoły innych producentów w dużej części pochodzących z Niemiec. Autobus jest w 80% klejony. Produkcję rozpoczęto w rodzimej fabryce w Bolechowie koło Poznania w 1999 r. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 2002 r. II-gą generację rozpoczęto wytwarzać rok wcześniej i zakończono w 2005 r. Od razu przystąpiono do wdrążenia produkcji autobusu III generacji. Na przestrzeni lat można zobaczyć niewiele różnic  w produkowanych modelach. Autobusy na całej długości posiadają niską podłogę. Większa szerokość wpłynęła korzystnie na poszerzenie przejścia między siedzeniami, dzięki czemu między drzwiami można przemieszczać wózki dziecięce czy też inwalidzkie.


 

Solaris Urbino 15

Ilość - 1 szt.

Firma Neoplan Polska w drugiej połowie lat 90-tych silnie budowała swoją pozycję na rynku polskim. W roku 1999 kiedy to zaczęto produkować zmodyfikowaną wersję Neoplana z serii K40xx, centrala w Niemczech nie zaakceptowała tego. Doszło do oddzielenia polskiej fabryki, która zmieniła się w nową firmę pod nazwą Solaris. Solaris Urbino 15 to autobus, który zastąpił dobrze znanego do tej pory Neoplana N4020td. Autobus jest całkowicie niskopodłogowy, powstały szczególnie z uwagi na wymagania rynku polskiego. Pojazd można rozpoznać z daleka. Na jego charakterystyczną sylwetkę wpływa rząd reflektorów w srebrnej oprawie oraz zaokrąglone krawędzie dachu. Na początku produkcji modelu montowano silniki MAN D0826 LOH18 o mocy maksymalnej 191kW (260KM). W obecnych czasach montowane są silniki DAF oraz skrzynia biegów Voith Diwa, chociaż może być jeszcze silnik Cammis wraz ze skrzynią ZF.


Solaris Urbino 18

Ilość: 30 szt.

18- metrowe Solarisy są niskopodłogowe i przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych; klimatyzowane; spełniające najwyższe europejskie normy ochrony środowiska (EURO 6); wyposażone w monitoring; z elektronicznymi wyświetlaczami; wyposażone w głosową zapowiedź przystanków oraz posiadające tzw. „ciepłe guziki”. W nowych autobusach są też porty USB, wbudowane alkomaty oraz bramki do zliczania pasażerów i biletomaty, w których można płacić kartą. Nowe, przegubowe Solarisy zadebiutowały na liniach 16 lutego 2018 r. Pojazdy są dzierżawione od Konsorcjum Solaris Bus & Coach S. A. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o.

    

 


 

Jelcz 272 Mex


Ilość - 1 szt.

Jelcz 272 Mex jeździł w przeszłości w Lublinie (lata 1971-1983), potem na kilka lat opuścił nasze miasto i trafił w ręce prywatnej osoby. W roku 2005 został odkupiony przez Lubelskie Towarzystwo Ekologicznej Komunikacji, ale ponieważ LTEK nie posiadało odpowiednich funduszy na remont, pojazd został sprzedany. W grudniu 2009 r. trafił do MPK Kielce, gdzie miał zostać odrestaurowany, jednak i tam to się nie udało. Decyzją Zarządu MPK Lublin, w marcu 2013 r., został odkupiony i rozpoczął się jego gruntowny remont. Dzięki pracy mechaników i lakierników z lubelskiego MPK, autobusowi przywrócono dawną świetność. Autobus, tak jak było pierwotnie, jest czerwony, z kremowymi wykończeniami. Ma ponad 10 metrów długości, dwoje drzwi i 81 miejsc (28 siedzących i 53 stojące). Zabytkowy autobus otrzymał ostatnio imię - GUTEK.

         


 

Ursus E70110

Ilość - 1 szt.

Autobus elektryczny EKOVOLT jest efektem współpracy spółki Ursus z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Sp. z o.o. w Lublinie oraz Politechniką Lubelską w ramach Konsorcjum - Autobus Elektryczny. 12- metrowy Ursus Ekovolt - niskopodłogowy autobus elektryczny - na pokład może zabrać 80 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Dla komfortu podróżujących zastosowano klimatyzator przestrzeni pasażerskiej. Całkowita waga to 18 ton, a jego prędkość maksymalna to 70 km/h. Zasilanie elektrycznego silnika zapewniają litowo-żelazowo-fosforowe baterie. Proces ładowania może odbywać się na dwa sposoby: pierwszy przez standardowe gniazdo sieciowe, drugi - z szybkiej ładowarki. Pełne ładowanie baterii z sieci elektrycznej trwa do 6 godzin i odbywa się na zajezdni, natomiast szybkie ładowanie ma miejsce na przystanku. Podczas trwającego 50 minut postoju pojazd będzie w stanie zmagazynować energię wystarczającą do przejechania kolejnych 50 km. Do tego celu pojazd wykorzystuje specjalną szybką ładowarkę, zasilaną z sieci trakcyjnej trolejbusów. Ładowarkę tego typu zainstalowano przy przystanku na al. Unii Lubelskiej. Autobus kursuje na linii „EKO” od 8 czerwca 2015 r.

           


Ursus CS12LFD

Ilość - 18 szt.

Autobusy marki Ursus mają 12-metrów długości i spełniają najwyższą normę emisji spalin Euro VI. Ponadto pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane. Na wyposażeniu autobusów znajdują się również biletomaty z możliwością płatności kartą, bramki liczenia pasażerów oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Zakupione w ramach zamówienia pojazdy będą docelowo dedykowane do obsługi linii nr: 44 i 74. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,5 mln zł. Zakup 8 autobusów jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

 

Solaris Urbino 12 Electric

Ilość – 32 szt.


Autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone są w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędza silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii następuje poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu. Ponadto pojazdy mają 12 m długości, wyposażone są w monitoring i klimatyzację oraz przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy elektryczne wyjechały na linie 7 października 2021 r.


 

Solaris Urbino 18 Electric

Ilość – 7 szt.

Autobusy Solaris Urbino 18 Electric wyposażone są w baterie Solaris High Power o pojemności 152 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędza silnik trakcyjny o mocy 240 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii następuje poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu. Ponadto pojazdy mają 18 m długości, wyposażone są w monitoring i klimatyzację oraz przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy elektryczne wyjechały na linie 10 lipca 2023 r.

 

Solaris Urbino 12 Hydrogen

Ilość - 1 szt.

Autobus wodorowy Solaris Urbino 12 Hydrogen to pojazd klimatyzowany, niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażony w automat do sprzedaży biletów oraz system do zliczania pasażerów. Pojazd na pokład może zabrać 85 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Pojemność zbiornika na paliwo, czyli wodór wynosi 1560 l, a zasięg na pełnym tankowaniu ok. 300 km. W skład wyposażenia pojazdu wchodzi również mobilna ładowarka o mocy większej lub równej 20 kW przeznaczona do ładowania baterii w autobusie wodorowym. Wartość "wodorowca" to ponad 3,7 mln zł brutto, a jego zakup dofinansowano z projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem